SEO i content marketing

SEO i content marketing – poznaj połączenie konieczne do tego, by zaistnieć w Google

W pracy pozycjonera takie zagadnienia, jak content marketing treści i SEO, są nieodłącznym elementem codzienności. I choć z pozoru dotyczą one zupełnie innych kwestii, w rzeczywistości okazują się współzależne. Jeśli tylko zostaną odpowiednio zsynchronizowane, zapewnią marce widoczność na różnych poziomach wyszukiwarki. Dziś poruszamy temat marketingowego duetu, którego nie wolno lekceważyć. Poznaj bliżej SEO i content marketing, a potem świadomie rozpocznij walkę o wysoką pozycję w Google.

Siła słowa pisanego, czyli czym jest content marketing treści

To jedna z nowoczesnych strategii marketingu, prowadzonego online. Cel: zaprezentowanie marki w jak najlepszym świetle, przedstawienie oferty lub zainteresowanie potencjalnego klienta tym, co mamy do zaoferowania. Nie wprost, ale delikatnie, wplatając w tekst wzmianki, zachęcające do odwiedzin na naszej stronie www. Wszystkie publikacje, artykuły eksperckie, poradniki i treści sponsorowane – zamieszczane na rozmaitych portalach – to one stanowią materiał, za pomocą którego treści publikowane w ramach content marketingu docierają do odbiorców. A ponieważ nie od dziś wiadomo, że słowo pisane ma ogromny potencjał, publikowanie atrakcyjnych tekstów na chętnie odwiedzanych stronach, jest znakomitą formą reklamy. Tym bardziej, że czytelnik rzadko kiedy zdaje sobie sprawę z tego, iż ma do czynienia z tekstem sponsorowanym. Promocja pod postacią wysokiej jakości treści sprawia, że nasza strona jest naturalnie linkowana, a tym samym jej pozycja w wyszukiwarce Google znacznie się poprawia. Gdzie jednak związek z SEO, czyli optymalizacją? Odpowiadamy w dalszej części.

To warto wiedzieć: jak content
marketing ma się do SEO?

Przemyślana strategia content marketingowa zapewnia długofalowe wsparcie dla SEO. Jest swoistym motorem napędowym dla pozycjonowania stron. Jak to rozumieć? Bez wartościowej treści nie ma mowy o dobrym SEO. Co więcej, Google to przeglądarka tekstowa. Jej użytkownicy chcą czytać, są głodni wiedzy. Oczywiście nie każdej. Dlatego tak ważne jest, żeby content marketing był przeprowadzany z głową. Teksty powinny być długie, unikatowe, posiadać odpowiednią konstrukcję (tytuł, lead, śródtytuły, akapity), a przede wszystkim – dotyczyć spraw, tematycznie związanych z promowaną stroną. Publikując artykuły w ramach content marketingu należy też dopilnować, aby zostały one zoptymalizowane pod kątem SEO. Zawarcie w nich określonych fraz kluczowych long tail (tzw. długi ogon) czy zastosowanie wyróżnień w formie pogrubień to wybrane zabiegi, jakie obejmuje obrana strategia. Nie ulega zatem wątpliwości, że SEO i kampania content marketingowa idą w parze. Jakie efekty zapewnia ten dobrze zgrany duet oraz co to oznacza dla osób, chcących promować własną markę?

To działa! Content marketing i SEO,
efektywna promocja w sieci

Dzięki kampanii łączącej SEO z content marketingiem treści, można szybko trafić do topowych pozycji w Google. Sekretem takiego efektu jest uzyskanie wartościowych odnośników, podchodzących z dobrych domen. Powinny zostać one wplecione w atrakcyjne teksty, które zaciekawią czytelnika i przekonają go, że kliknięcie w link oraz zapoznanie się z promowaną stroną to dobra decyzja. Jeśli odsyłacze będą pochodziły z rzetelnych źródeł i zostaną oznaczone atrybutem dofollow, zyska na tym SEO. Na stronie będzie się generował większy ruch, marka zakorzeni się w świadomości odbiorców, a Google przygotuje dla nas wysoką i stabilną pozycję. Aby zyskać pewność, że strategia przyniesie oczekiwane rezultaty, a marketing SEO się opłaci, warto zlecić jego przeprowadzenie specjalistom. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, co łączy SEO i content marketing, zapraszamy do współpracy z naszą Agencją!

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 517 111 466 (w godz. od 8.00 do 16.00)