Google Moja Firma

Pozycjonowanie lokalne od podstaw. Poznaj korzyści SEO z posiadania i optymalizacji wizytówki Google Moja Firma

Prowadzisz działalność o regionalnym lub lokalnym zasięgu? Właśnie dla takich przedsiębiorców jak Ty powstała usługa Google Moja Firma. Możesz korzystać z niej praktycznie za darmo, bez abonamentowych opłat za jej utrzymanie. Korzyści, jakie odnoszą firmy z aktywnym i poprawnie stworzonym profilem w Google, są liczne i konkretne. Kompletna wizytówka nie tylko stanowi alternatywę bądź uzupełnienie dedykowanej strony internetowej, ale też wydatnie wspomaga pozycjonowanie lokalne.

Wizytówka w Google Moja Firma pozwoli Ci trafić do wielu potencjalnych klientów

Każda marka musi być widoczna w internecie, a zwłaszcza w najpopularniejszej wyszukiwarce. Podstawowy cel – czyli przyciągnięcie uwagi odbiorców z odpowiedniej grupy docelowej – można zrealizować na kilka sposobów. Posiadanie własnej wizytówki Google Moja Firma to duży atut, pod warunkiem że potrafi się korzystać z rozbudowanych możliwości usługi. Lokalne SEO ma równie duże znaczenie, co interakcje z klientami. W agencji marketingu internetowego ESEO wiemy, jak tworzyć profile wysokiej jakości. Wizytówka w Google Moja Firma musi zawierać najważniejsze informacje o Twojej działalności, takie jak:

  • adres siedziby
  • dane kontaktowe
  • dni i godziny otwarcia
  • kategorię oferowanych produktów/usług
  • odnośnik do firmowej strony internetowej
  • poglądowe zdjęcia

Tylko podmioty zarejestrowane w Google Moja Firma mogą umieszczać tzw. pinezki na Mapach Google. A to właśnie tam coraz więcej konsumentów sprawdza, gdzie w pobliżu mogą znaleźć interesujący ich sklep, obiekt czy lokal usługowy. Dzięki wizytówkom, często umieszczanym ponad tradycyjnymi linkami w wynikach organicznych, można znacznie zwiększyć zainteresowanie odbiorców i ruch na stronie internetowej.

Pozycjonowanie lokalne firmowego profilu w Google Moja Firma poprawia wiarygodność marki

W dobie cyfryzacji i powszechnego dostępu do internetu podejście biznesu do klientów musi być bardziej bezpośrednie, zachęcające drugą stronę do większego zaangażowania. Marka, która swobodnie komunikuje się z odbiorcami, ma znacznie – dotyczy to również małych, lokalnych rynków. Zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma posiada kilka niezwykle przydatnych w tym zakresie funkcjonalności. W pierwszej kolejności należy wskazać na możliwość oceniania, wyrażania opinii i ich komentowania. 5-gwiazdkowy system pozwala łatwo sprawdzić, co o danej firmie sądzą inne osoby. Jednak to rozbudowane rekomendacje oraz odpowiedzi właścicieli skutecznie budują trwałe zaufanie. A co w momencie, kiedy „życzliwi” atakują profil negatywnymi, kompletnie nieuprawnionymi ocenami? W Google Moja Firma znajdują adekwatne narzędzia, pozwalające na skuteczną obronę przed fałszywymi opiniami i tzw. review bombingiem. Trzeba przy tym zachować czujność, kontrolować sytuację na bieżąco. Publikowane treści wpływają na to, jak reagują na nie algorytmy wyszukiwarki.

Twoja firma w Google na pierwszym miejscu. Usługa GMF daje dostęp do wielu pożytecznych narzędzi

Wizytówka Google Moja Firma pozwala skorzystać z dodatkowych programów dla przedsiębiorców. Sztandarowym przykładem może być tutaj Google Zakupy: moduł do szczegółowej prezentacji produktów. Owszem, istnieją alternatywne metody – z płatnym promowaniem w Google Ads na czele – tylko że tutaj pojawia się sposobność bezkosztowego przetestowania różnych sposobów przedstawienia oferty w internecie. Dzięki wizytówce Google Moja Firma można też poprawić kwestie SEO. Dodatkowy, powiązany z profilem GMF link do strony www stanowi cenne wsparcie, bez którego lokalne SEO byłoby dużo trudniejsze.

Korzyści z tego, że firma pozostaje aktywna i widoczna w usługach Google, są zatem spore. By zacząć je czerpać, trzeba się zarejestrować, a następnie przejść weryfikację. Do założenia wizytówki w Google Moja Firma potrzeba:

  • firmowego konta Google. Wielu specjalistów SEO zaleca założyć nowe, specjalnie pod usługę GMF.
  • fizycznego adresu. To na niego zostanie wysłany pocztą kod weryfikacyjny, potwierdzające dane wprowadzone podczas rejestracji. Wizytówka Google Moja Firma może zostać potwierdzona również SMS-owo i telefonicznie.
  • wiedzy z zakresu szeroko pojmowanego marketingu internetowego. Bez tego trudno o umiejętne zarządzanie profilem i przyciąganie uwagi klientów. Dobrze zoptymalizowana wizytówka w Google Moja Firma będzie ważnym atutem w rywalizacji z lokalną konkurencją.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 517 111 466 (w godz. od 8.00 do 16.00)