Co To Jest CTR ( Click Through Rate )

Współczesny rozwój internetu przyczynił się do przeniesienia większości biznesów do świata online. Nie ma się czemu dziwić, w końcu jest to najszybszy sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Tuż obok internetu, rozwinięciu uległ również marketing online, oferując wszystkim zainteresowanym szereg działań pozwalających na skuteczne reklamowanie usług oraz produktów, a także rozpowszechnianie wizerunku firmy. W niniejszym artykule omówimy dwa najważniejsze działania, a także wskażemy, jak wpływają na współczynnik CTR. Czytaj dalej!

SPIS TREŚCI

  1. Co to jest ctr – sprawdź, dlaczego ma tak duży wpływ na funkcjonowanie Twojej firmy
  2. Wysoki współczynnik klikalności zobacz od czego zależny jest ten parametr
  3. Click through rate, a pozycjonowanie stron internetowych.

Co to jest ctr – sprawdź, dlaczego ma tak duży wpływ na funkcjonowanie Twojej firmy

W świecie marketingu internetowego największą popularnością cieszą się kampanie reklamowe Google Ads. Praktycznie nie ma branży, która nie wykorzystuje zalet, jakie daje reklama internetowa. Pozwala na szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Pojawia się jednak kluczowe pytanie – jak zyskać pewność, że wdrażane działania faktycznie przynoszą szereg korzyści? Ocenie poddaje się wskaźnik CTR! Zanim przejdziemy do wskazania, jak go zwiększyć wyjaśnijmy, czym dokładnie jest. Wskaźnik click through rate (CTR) to inaczej mówiąc, wskaźnik klikalności pokazujący stosunek kliknięć do liczby wyświetleń reklamy. Im jest on wyższy, tym większa pewność, że wdrożona kampania doskonale trafia w preferencje potencjalnych odbiorców. Nie możemy zapomnieć o najważniejszym! Wskaźnik CTR określa również skuteczność wybranych słów kluczowych. Pamiętaj, że to właśnie one określają intencje użytkowników, a celem reklamy jest jak najlepsze spełnianie ich.

Skuteczny CTR

Wysoki współczynnik klikalności zobacz od czego zależny jest ten parametr

Wiadomo, że prowadząc biznes online, chcesz cieszyć się tylko i wyłącznie wysokim współczynnikiem CTR. Czy jest to wykonalne? Oczywiście, że tak! Niezbędna jest tutaj wiedza jasno wskazującą na to, jakie czynniki mają wpływ na jego wysokość. Weźmy pod uwagę najważniejszy element, jakim jest właściwy dobór słów kluczowych. To właśnie najczęściej wpisywane frazy jasno pokazują, jakie potrzeby i oczekiwania mają odbiorcy. Rzetelna analiza wyodrębniająca także frazy z długim ogonem pozwala na stworzenie treści reklamowych wyróżniających się najlepszym dopasowaniem. Będąc przy słowach kluczowych, warto także zwrócić uwagę na wykluczające się frazy. Oznacza to, że reklama nie będzie wyświetlana na zbyt ogólne hasła, a tym samym nie będzie zaniżany wskaźnik CTR. Tworzony content reklamowy powinien być ściśle dopasowany do strony internetowej. Jeśli Twój potencjalny Klient kliknie w reklamę, przejdzie do oferty i nie znajdzie tego co szuka, to nie wzroście CTR, a jedynie wskaźnik odrzuceń. Nie wiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, że krótka treść, jaką jest call to action potrafi znacząco wpłynąć na lepszy wynik CTR. CTA to komunikat nie tylko zachęcający do kliknięcia, ale także wskazujący, jakie korzyści przynosi reklamowana usługa lub produkt. Możesz nam wierzyć, ale bez tego krótkiego fragmentu żadna reklama, utworzona przez najlepszych specjalistów nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Jeśli chcesz wyjść na przeciw klientom i bliżej zapoznać ich ze swoimi usługami, przygotuj kreatywne video. YouTube daje w tym zakresie mnóstwo możliwości.

Click through rate, a pozycjonowanie stron internetowych.

Najczęściej CTR kojarzony jest z kampaniami reklamowymi Google Ads. Często jednak można spotkać się z opinią, że pośrednio wpływa także na pozycjonowanie stron. W tym przypadku jasno wskazuje na to, ile osób zdecydowało się na odwiedzenie strony internetowej. Wśród niektórych specjalistów można spotkać się z opinią, że im wyższy jest wskaźnik CTR, czyli liczba wejść jest proporcjonalnie wysoka w stosunku do wyświetleń, to zwiększa się pozycja wyświetlania w wynikach organicznych wyszukiwarki Google.

Na podstawie przedstawionych informacji możemy jasno wywnioskować, że wysoki współczynnik klikalności to pewnego rodzaju skuteczny klucz do sukcesu. Warto mieć świadomość, że jego wysokość jest także zależna od parametrów technicznych oraz zasad UX, jakie zostały zastosowane przy tworzeniu strony internetowej. Pamiętaj, że marketing online wyróżnia się wielokierunkowymi działaniami i tutaj dosłownie każdy element musi być dopracowany, aby skutecznie przyciągać szerokie grono odbiorców!

Źródła
https://developers.google.com/search/docs/beginner/seo-starter-guide
https://afterweb.pl/co-to-jest-ctr-click-through-rate/
https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage
https://twitter.com/google

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 517 111 466 (w godz. od 8.00 do 16.00)