Pozycjonowanie Sklepów

Pozycjonowanie za efekt, dlaczego lepiej nie iść w tę stronę? Przekonaj się, że płatność abonamentowa da Ci więcej korzyści

Branża marketingu internetowego zmienia się niezwykle dynamicznie. Usługi wyspecjalizowanych agencji, takich jak ESEO, pomagają wielu firmom zdobywać nowych klientów. Temat modelu rozliczeń niezmiennie budzi duże emocje u wszystkich zaangażowanych stron. Aktualnie obowiązują 2 główne metody długoterminowej współpracy: tzw. pozycjonowanie za efekt oraz abonament, w wysokości uzależnionej m.in. od zakresu usług i liczby fraz kluczowych. Pierwszy wariant tak naprawdę nie opłaca się nikomu, co wyjaśniamy poniżej.

Efekty pozycjonowania są nie do zmierzenia. Google mocno personalizuje wyniki wyszukiwania

Teoretycznie im coś prostsze, tym trudniej to zepsuć. Od tej reguły są jednak wyjątku, a branża SEO ewidentnie jest jednym z nich. Nie da się ukryć, że pozycjonowanie za efekt wydaje się niezwykle przejrzyste: Klienci płacą za konkretne pozycje w TOP 10, przynoszące realny wzrost ruchu na firmowej stronie internetowej. Jednym z wielu problemów jest rzetelne ustalenie, na którym miejscu w wyszukiwarce znajduje się konkretna domena. Google dostosowuje swój ranking do wielu czynników, żeby wymienić tylko lokalizację i historię odwiedzanych przez użytkownika stron.

Trzeba też zauważyć, że mocno zmieniła się struktura samych wyników organicznych. Dziś poza prostą listą serwis pokazuje również wycinek mapy, polecane fragmenty, definicje (tzw. pozycja 0)… Które z nich przyjąć za miarodajne, stanowiące podstawę rozliczenia? Owszem, w ESEO korzystamy z profesjonalnych narzędzi do sprawdzania pozycji – nie traktujemy ich jako wyroczni. Dzięki nim lepiej widać trendy, spadki i awanse. Konkretne miejsca na frazach kluczowych są właściwie nie do ustalenia.

Pozycjonowanie stron

W dłuższej perspektywie rozliczenie pozycjonowania za efekt jest nieopłacalne

Praca musi przynosić zyski. Jeżeli więc specjaliści SEO byliby wynagradzani od pozycji w TOP 10, zmierzaliby do celu najkrótszą możliwą drogą. W naszej branży oznacza to np. pozycjonowanie słów, na które nie ma praktycznie żadnej konkurencji. Efekty przychodzą szybko, Klient płaci – a fakt, że promowana strona prawie w ogóle nie generuje wartościowego ruchu dla firmy, to już problem Klienta. W agencji ESEO kierujemy się innymi standardami. Zależy nam na tym, aby pozycjonować witryny www kompleksowo, również na tzw. frazy z długim ogonem, a nie tylko parę wybranych podstron.

Biorąc pod uwagę kompleksowość usługi, jaką jest pozycjonowanie płatność za efekt stanowi ogromną pokusę, aby zastosować parę specjalistycznych „trików”. Problem w tym, że tego rodzaju metody Google traktuje jako stosowanie zakazanych praktyk, obliczonych na sztuczne manipulowanie wynikami wyszukiwania. I nie pozostawia tego bez odpowiedzi.

Pozycjonowanie ze efekt „tu i teraz” naraża Twoją firmę na duże, niepotrzebne straty w przyszłości

Algorytmy wyszukiwarki coraz lepiej rozpoznają, które domeny promowane są według zabronionych strategii. Stosowanie metod Black Hat SEO w pozycjonowaniu to gwarancja nałożenia na firmową stronę dotkliwych kar: albo filtrów obniżających miejsce w rankingu, albo banów całkowicie wyrzucających domenę z Google. Pozbycie się ich jest wykonalne, ale niezwykle trudne. Efekty takich działań to zmarnowane pieniądze, adres „naznaczony” piętnem nieuczciwości, wreszcie utrata zainteresowania użytkowników internetu. Konsekwencje finansowe podobnych sytuacji łatwo przewidzieć.

Kiedyś pozycjonowanie na efekt było powszechnie obowiązującym standardem. Ale w branży SEO nie sposób gwarantować czegokolwiek, nawet w Google większość pracowników nie zna dokładnie pełnego zestawu algorytmów wyszukiwarki. Rozsądniej jest wprowadzać zmiany na firmowej stronie krok po kroku, zachowując elastyczność i reagując na bieżące wydarzenia. Efekty pozycjonowania mają przynosić zyski przez dłuższy czas, a nie tylko krótką chwilę. W ESEO chcemy wykorzystać cały potencjał promowanej witryny www, ograniczanie się do części podstron to zwyczajne marnotrawstwo. Pozycjonowanie w modelu abonamentowym daje nam taką możliwość, z korzyścią dla naszych Klientów.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 733 808 101 (w godz. od 8.00 do 16.00)