Pozycjonowanie Sklepów

Czym różni się SEO od pozycjonowania stron? Dowiedz się na czym polega pozycjonowanie stron internetowych i czym jest SEO

Dwa terminy często stosowane zamiennie, co mniej obeznanych w temacie wprowadza w błąd. Branża marketingu, również tego internetowego, posługuje się specyficznymi zwrotami – tylko precyzyjne ich stosowanie pozwala zrozumieć, na czym dokładnie polega praca zespołu ESEO. A przecież obustronna komunikacja z Klientami jest niezbędna do osiągnięcia zamierzonego celu: wywindowania firmowej strony internetowej na czoło rankingów wyszukiwarki Google. Dlatego w poniższym artykule w przystępny sposób wyjaśnimy, czym jest pozycjonowanie, jaką rolę pełni SEO i dlaczego jednego nie można rozpatrywać w całkowitym oderwaniu od drugiego. Zapraszamy do lektury!

SEO a pozycjonowanie okiem naszych specjalistów. To pojęcia bliskie, ale nie tożsame!

Wśród agencji interaktywnych nie ma pełnej zgodności co do dokładnej definicji pewnych kategorii. W końcu SEO oraz pozycjonowanie stron internetowych zmierzają w tym samym kierunku, do poprawy notowań witryny www w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP). Miejsce na pierwszej stronie Google gwarantuje ogromne zainteresowanie odbiorców z grupy docelowej. Dobierając odpowiedni zestaw słów kluczowych można to osiągnąć już w 3-6 miesięcy. Zwiększenie wartościowego ruchu w serwisie firmy jest dokładnie tym, na czym polega pozycjonowanie strony internetowych. To złożony proces, obejmujący m.in:

  • poprawę szybkości ładowania witryny
  • dopracowanie działania strony na smartfonach i innych urządzeniach mobilnych
  • wyeliminowanie wszelkich błędów i zbędnych linijek w kodzie HTML
  • content marketing – tworzenie treści wartościowej dla użytkowników
  • pozyskiwanie linków zwrotnych
  • promocję serwisu w mediach społecznościowych

Powyższa lista doskonale pokazuje, że działania pozycjonerskie można podzielić na 2 grupy: związanych z optymalizacją strony oraz czynności wykonywanie poza pozycjonowaną domeną. Na początek zajmiemy się pokazaniem, czym jest SEO i dlaczego wskazówki samego Google mają tutaj tak duże znaczenie.

Pozycjonowanie stron internetowych

Search Engine Optimization koncentruje się na działaniach on-site, na samej witrynie

Optymalizacja witryn www pod wyszukiwarkę ma ułatwić robotom Google przeskanowanie i prawidłowe zaindeksowanie strony internetowej. Zrozumienie treści przez skomplikowane algorytmy sprawia, że wyszukiwarka może je dopasowywać do zapytań internautów. Tłumacząc, na czym polega SEO nie wolno zapominać o samych użytkownikach. Stosowanie odpowiednich metatagów czy formatowania wydatnie pomaga samym odbiorcom zorientować się, gdzie na danej stronie znajdują się odpowiedzi na interesujące ich kwestie. Dzięki temu spędzają na niej więcej czasu, chętniej wczytują się w inne wpisy, częściej decydują się na zakup lub kontakt w sprawie oferty.

Statystyki obrazujące interakcje internautów ze stroną stanowią jeden z czynników, które Google bierze pod uwagę podczas układania kolejności adresów w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego wyjaśniając czym jest SEO trzeba podkreślić rolę analizy danych zbieranych przez Google Analytics oraz Google Search Console. Liczby i wykresy pokazują, w którym kierunku powinna zmierzać optymalizacja. Sporą rolę odgrywa również podręcznik dla webmasterów, publikowany przez twórców wyszukiwarki. Tyle że samo spełnienie wytycznych jakościowych nie wystarczy, aby przebić się do topu SERP. W związku z tym wszelkie poprawki w serwisie www zaliczamy do SEO a pozycjonowanie obejmuje już szerszy wachlarz działań.

Osiągnięcie wysokich pozycji w Google wymaga również pracy off-site. Wyjaśniamy, czym jest pozycjonowanie

Algorytmy wyszukiwarki uwzględniają następującą prawidłowość: skoro użytkownicy sami polecają sobie określoną witrynę, to znaczy że ma ona sporą wartość. A skoro faktycznie się przydaje, dobrze byłoby umieścić ją na eksponowanej pozycji w rankingu. Jednak nie każdy odnośnik ma taką samą wagę. Najcenniejsze są te umieszczone naturalnie, w formie URL, np. jako źródło w fachowym artykule. Tutaj ciekawy przykład na to, dlaczego w kwestii „pozycjonowanie a SEO” specjaliści od e-marketingu nie stosują jednej definicji. Sztuczne pozostawianie linków na forach czy w komentarzach, a więc akcje odbywające się poza pozycjonowaną domeną, w fachowym języku określa się jako Black Hat SEO. Oczywiście zakres zabronionych przez Google, nieetycznych praktyk jest znacznie szerszy.

Wiadomo już czym jest SEO – optymalizacją treści pod słowa kluczowe oraz technicznych aspektów funkcjonowania witryny. Do tego konieczne są także długofalowy content marketing, przemyślany link-building oraz aktywność w social mediach. Pokazując, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych można pokusić się o stwierdzenie, że łączy w sobie kompleksową optymalizację on-site z działaniami off-site, skoncentrowanymi na pozyskiwaniu linków. Innymi słowy SEO to część pozycjonowania – i taki podział stosujemy w agencji ESEO.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 517 111 466 (w godz. od 8.00 do 16.00)