Pozycjonowanie stron

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej albo e-sklepu w Google? Sprawdź, na jakie koszty się przygotować!

Zagadnienie, które żywo interesuje właścicieli firm z każdej branży. Nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać, że dzięki witrynie w TOP 3 wyszukiwarki na odpowiednie frazy przedsiębiorstwo odnotowuje spore zyski. Tylko jakie środki trzeba zarezerwować na taką inwestycję? Dziś postaramy się kompleksowo odpowiedzieć na pytania o to, ile kosztuje pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google. Doświadczeni fachowcy z ESEO rozbiorą cały proces na czynniki pierwsze, dzięki czemu przygotowanie wstępnego kosztorysu stanie się nieporównywalnie prostsze.

Pozycjonowanie strony www zaczyna się od audytu, prowadzonego przez specjalistów SEO

Wyszukiwarka, z której codziennie korzysta blisko 15 milionów polskich odbiorców, gwarantuje fantastyczny zasięg. Pod warunkiem, że firmowa witryna www spełnia wyśrubowane normy jakościowe, pozwalające na zajęcie czołowego miejsca na liście adresów. Google tworzy zestaw wskazówek dla webmasterów, ponadto stale aktualizuje algorytmy – rzetelne rozpracowanie zasady ich działania wiąże się ze sporym wysiłkiem. Zespół ESEO potrafi to robić, dlatego jesteśmy w stanie ocenić jakich poprawek wymagają różne serwisy internetowe. Każdy przypadek jest inny, dlatego to, ile kosztuje pozycjonowanie strony www w dużej mierze zależy od wyniku audytu.

W niektórych przypadkach wystarczą kosmetyczne zmiany i poprawienie nasycenia treści słowami kluczowymi. Zdarzają się jednak i takie witryny, gdzie bardziej opłaca się postawienie wszystkiego od początku, na nowej domenie, niż żmudne wyłapywanie błędów oraz próby zdjęcia karnego filtra, nałożonego automatycznie lub ręcznie. Odpowiadając na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie w Google trzeba pamiętać, że inaczej wygląda cały proces w przypadku małych stron-wizytówek zupełnie inaczej, niż ma to miejsce w przypadku sklepów internetowych o rozbudowanym, zróżnicowanym asortymencie. Tym samym początkowy etap, związany z analizą i optymalizacją, oznacza wydatek od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych.

Pozycjonowanie Sklepów

Content marketing oraz link building wpływają na to, ile kosztuje pozycjonowanie w Google

Oczywiście należy pamiętać, że algorytmy wyszukiwarki mogą zmienić – trzeba stale monitorować sytuację, podobnie jak działania e-marketingowe konkurencji. W ESEO stosujemy profesjonalne narzędzia, które pomagają nam podejmować właściwe decyzje. Kiedy już witryna śmiga jak bolid Formuły 1, posiada przejrzyste menu i z łatwością dostosowuje się do wszystkich ekranów oraz przeglądarek, można bardziej skoncentrować się na samej zawartości strony. Domeny, które często zyskują nową, przydatną dla odbiorców zawartość, są oceniane przez Google zdecydowanie wyżej.

Prowadzenie aktualności czy fachowego bloga ma ewidentny wpływ na to, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej. Teksty same się nie napiszą, w zależności od ich długości czy poziomu fachowości wyceniane są na 50, 150 albo i 300 zł sztuka. Ponadto usługi copywirterów są niezbędne do tworzenia materiałów partnerskich (tudzież artykułów sponsorowanych) na zewnętrznych serwisach: stronach branżowych, blogach czy portalach informacyjnych. W ten sposób pozyskuje się cenne, merytorycznie powiązane odnośniki z zewnętrznych adresów. Ceny takich publikacji wahają się od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych. I trzeba to robić systematycznie, bo długa przerwa w dostarczeniu nowego contentu źle wpływa na pozycje w Google.

A co z e-commerce? Liczymy, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego

Praca nad serwisem zakupowym online wymaga nieco innego podejścia. Choćby ze względu na znacznie większą liczbę podstron do zoptymalizowania oraz konieczność stworzenia kilkuset (jak nie więcej) unikalnych opisów produktów. A co w sytuacji, kiedy ten sam model powinien wyświetlać się w wielu różnych kategoriach? Wtedy trzeba zadbać o konsolidację różnych URL-i z tą samą treścią, poprzez ustalenie jednego, kanonicznego adresów. Dokładne sumy biorą się przede wszystkim ze skali: to, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego wynika wprost z liczby oferowanych produktów. Nie wspominając już o tym, że osiągnięcie zamierzonych celów wymaga sporo pracy i trochę czasu.

Podawanie konkretnych kwot w zasadzie mija się z celem. Dlatego w ESEO preferujemy model abonamentowy, gwarantujący Klientom kompleksowy pakiet usług fachowców o różnych specjalnościach. Jedyna sensowna odpowiedź na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie w google brzmi: to zależy. A jeśli chcesz dowiedzieć się, czego będzie potrzebowała Twoja firma, po prostu skontaktuj się z nami – czekamy na kontakt!

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 517 111 466 (w godz. od 8.00 do 16.00)