Pozycjonowanie long tail

Czym jest pozycjonowanie long tail? Oto vademecum wiedzy na temat promocji na długi ogon

Pozycjonowanie szerokie cieszy się w ostatnich latach sporą popularnością wśród przedsiębiorców i doświadczonych marketerów. Czym jest tego typu strategia, czym różni się od tradycyjnego SEO oraz dla jakiego rodzaju firm pozycjonowanie long tail będzie dobrym rozwiązaniem? Na te oraz inne pytania odpowiemy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!

Kartka z historii oraz dokładny sposób działania. Poznaj pozycjonowanie szerokie od kulis

Na samym początku warto zauważyć, że koncepcja long tail nie jest absolutną nowością w branży marketingu internetowego. Termin ten po raz pierwszy pojawił się w 2004 roku. Wówczas Chris Anderson odnosił się do modeli biznesowych zaobserwowanych w działalnościach przedsiębiorstw o rozbudowanym i ogromnie zróżnicowanym asortymencie. Książkowym przykładem takiej firmy

był amerykański Amazon, dziś największe przedsiębiorstwo handlowe na świecie. Od technicznej strony pozycjonowanie szerokie nie różni się niczym od tradycyjnej kampanii SEO, czyli walki o czołowe lokaty w rankingu Google na pojedyncze frazy kluczowe. Portal dedykowany do promocji

na tzw. długi ogon jest również audytowany i optymalizowany, a jego głównym celem pozostaje przyciągnięcie na stronę dużej liczby unikalnych użytkowników wprost z okna wyszukiwarki.

Podstawową różnicą pomiędzy obiema strategiami jest ilość słów kluczowych, na które dana strona jest promowana. Pozycjonowanie szerokie zakłada ogromną skalę działań, której okrojoną wersję możesz zaobserwować w przypadku tradycyjnego SEO. Koncepcja long tail skupia się na nawet kilkuset szczegółowych hasłach o stosunkowo małej konkurencyjności. Jak to wygląda w drugim przypadku? Zwykłe kampanie to przeważnie walka o szczyty zestawienia na maksymalnie kilka mocno obleganych fraz. Pozycjonowanie na długi ogon umożliwia nam więc odnalezienie Klienta, który jest mocno zainteresowany konkretnym produktem lub usługą. W takiej sytuacji szanse na spieniężenie wizyty w sieci wzrastają do maksimum. Poszukujesz przykładu słów kluczowych long tail? Proszę bardzo! „Buty sportowe damskie do biegania” stanowi idealny wzór takiej koncepcji.

Kiedy należy wybrać pozycjonowanie na długi ogon a kiedy tradycyjną strategię SEO?

Pozycjonowanie szerokie należy do najskuteczniejszych kampanii SEO. Warto jednak pamiętać, że nie dla każdej strony będą one cieszyć się aż tak dużą efektywnością. Omawiany w tym artykule model marketingowy świetnie sprawdzi się zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, czyli portali, które posiadają ogromną ilość podstron. Pozycjonowanie long tail powinno stanowić o sile promocji firm o bardzo szerokim asortymencie. Jeśli prowadzona przez Ciebie strona nie należy do najbardziej rozbudowanych, pozycjonowanie na długi ogon nie będzie, aż tak efektywne jak w przypadku serwisów z dużą ilością podstron. Wówczas strzałem w dziesiątkę okazują się tradycyjne metody, czyli optymalizacja na maksymalnie kilkadziesiąt słów kluczowych, które w końcowym rozrachunku powinny przynieść o wiele większe korzyści finansowe. Planujesz zauważalnie poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce Google? Dokładnie zastanów się, jak bardzo wydajna może okazać się Twoja strona internetowa.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 517 111 466 (w godz. od 8.00 do 16.00)