Pozycjonowanie stron czy Google Ads?

Pozycjonowanie strony, a może kampania Google Ads? Co wybrać? To zależy!

Spośród sprawdzonych narzędzi stosowanych w marketingu internetowym, dwa wyróżniają się szczególnie. Mowa o pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce oraz o kampaniach Google Ads, przez wielu wciąż nazywanych AdWords. Czym różnią się te formy promocji oraz na którą z nich się zdecydować, chcąc skutecznie wypromować swoją stronę w sieci? Na te pytania odpowiadamy w poniższym wpisie. Dowiedz się więcej i bądź na bieżąco z nowinkami, dotyczącymi nowoczesnego marketingu w Google.

Przybliżamy pojęcia: pozycjonowanie stron, czyli SEO i dużo, dużo więcej

Spośród sprawdzonych narzędzi stosowanych w marketingu internetowym, dwa wyróżniają się szczególnie. Mowa o pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce oraz o kampaniach Google Ads, przez wielu wciąż nazywanych AdWords. Czym różnią się te formy promocji oraz na którą z nich się zdecydować, chcąc skutecznie wypromować swoją stronę w sieci? Na te pytania odpowiadamy w poniższym wpisie. Dowiedz się więcej i bądź na bieżąco z nowinkami, dotyczącymi nowoczesnego marketingu w Google.

  • SEO – są to działania, wykonywane w obrębie strony www, tzw. on-site. Mowa tutaj o zmianach dokonywanych w kodzie i strukturze, a także bezpośrednio na stronie. SEO (ang. Search Engine Optimization) należy więc rozumieć jako optymalizację treści, modyfikacje struktury witryny, kodu i dostosowanie kwestii technicznych tak, aby były one przyjazne wyszukiwarce. Strona, która jest dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, szybko się ładuje, jest responsywna i gotowa na to, aby trafić do czołówki wyników wyszukiwania na określone frazy kluczowe.
  • POZYCJONOWANIE – pojęcie znacznie szersze, zawierające w sobie SEO (on-site) oraz działania prowadzone poza obszarem strony (off-site). Wymienić tu trzeba: link building, czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników z zewnętrznych stron oraz content marketing treści, a więc zamieszczanie ciekawych publikacji i artykułów na dobrych portalach czy serwisach. Pozycjonowanie przeprowadza się równolegle z SEO optymalizacją, gdyż tylko strona, która jest należycie przygotowana pod kątem technicznym, może zostać poddana pozycjonowaniu.

Gdy mówimy o pozycjonowaniu stron w Google, mamy zatem na myśli zarówno SEO, jak i wszystkie inne działania, prowadzące do zwiększenia pozycji strony w bezpłatnych wynikach organicznych. Nie powinno więc nikogo dziwić, że marketing internetowy XXI wieku nie obejdzie się bez optymalizacji. Powód? Nawet najwyższa pozycja w Google albo najlepiej przygotowana reklama nie zachęcą do zakupu lub złożenia zapytania ofertowego, jeśli strona do której doprowadzi ona internautę, okaże się nieatrakcyjna wizualnie. Zniechęcić może również zbyt długie ładowanie się treści albo całkowity brak interesujących wpisów.

Kampanie reklamowe Google Ads i ich znaczenie w marketingu internetowym

Jeśli chodzi o kampanie Google AdWords (obecnie Ads), są to płatne formy promocji, pozwalające dostać się na samą górę wyników wyszukiwania. W przeciwieństwie do pozycjonowania stron, kampanie reklamowe Google zapewniają błyskawiczne efekty. Treści te są widoczne nad wynikami organicznymi i oznaczone jako Reklama. Ukazują się użytkownikowi sieci po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnej frazy, a więc trafiają do potencjalnych klientów. Ich ogromną zaletą jest system PPC (ang. Pay Per Click), w ramach którego reklamodawca ponosi koszt wyłącznie wtedy, gdy internauta kliknie w link i przejdzie na stronę z ofertą. Samo wyświetlenie pozostaje bezpłatne, co okazuje się bardzo opłacalne. Linki sponsorowane Google Ads są zatem doskonale dopasowane do potrzeb reklamodawców i odbiorców treści, którzy zachęceni w odpowiedni sposób, klikną w banner, a co za tym idzie, zajrzą na naszą stronę.

Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads i która z metod jest bardziej skuteczna?

W marketingu internetowym AdWords odgrywa dużą rolę, jednak pozycjonowanie stron wcale nie pozostaje daleko w tyle. O ile linki sponsorowane pozwalają działać szybko, kierując reklamy bezpośrednio do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą, są widoczne wyłącznie do czasu, aż zostanie wykorzystany budżet przeznaczony na daną kampanię. Zasadnicza różnica polega więc na tym, że pozycjonowanie stron gwarantuje stabilną pozycję w Google na czas nieokreślony, zapewniając marce widoczność, która niesie ze sobą nowych klientów i rozpoznawalność firmy.

Porównując pozycjonowanie a AdWords (Ads) trudno więc jednoznacznie określić, który sposób będzie lepszy. Nie istnieje sprawdzony wzór pozwalający stwierdzić, kiedy płatna promocja w sieci opłaci się bardziej, a kiedy topowa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania przyniesie większy zysk. Dlatego w ESEO polecamy najlepsze rozwiązanie: połączenie obu metod, nazywane terminem SEM. Skrót ten zawiera w sobie SEO i PPC, czyli w uproszczeniu widoczność w wynikach płatnych oraz naturalnych. Różnice między dwoma pojęciami są na tyle duże, że trudno ocenić, która z metod zasługuje na większą uwagę. Nasza Agencja ESEO przeprowadza kompleksowe działania SEM, w ramach których Klienci mogą liczyć na efektywną reklamę w internecie. Odpowiadając na tytułowe pytanie: AdWords czy pozycjonowanie, proponujemy kompromisowe wyjście: równoległe prowadzenie kampanii Google AdWords i pozycjonowania. Z doświadczenia wiemy, że jest to wysoce skuteczny sposób na nowoczesny marketing internetowy i z przyjemnością wdrażamy go w ramach współpracy.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 517 111 466 (w godz. od 8.00 do 16.00)