Jak wybrać agencję SEO?

Jak wybrać agencję SEO – 10 pytań, które powinieneś zadać przed podpisaniem umowy

Polski rynek obfituje w firmy, pozycjonujące strony w Google. Jak odnaleźć się w gąszczu atrakcyjnych ofert i nie dać się nabrać na chwytliwe obietnice bez pokrycia? Wybór Agencji SEO to odpowiedzialna decyzja, do której podjęcia nie wystarczy rekomendacja znajomego. Jako doświadczeni gracze w branży SEO, przygotowaliśmy listę pytań, które warto zadać specjaliście od pozycjonowania. Sprawdź, co jest ważne z punktu widzenia przedsiębiorcy, chcącego pozycjonować stronę i zapamiętaj, jakie kwestie poruszyć przed zawarciem umowy z agencją.

Czy macie duże doświadczenie i jakich klientów reprezentujecie?

Każda profesjonalna Agencja SEO przykłada dużą wagę do budowania swojego portfolio. Wizytówka w postaci wypozycjonowanych stron i innych zrealizowanych kampanii jest potwierdzeniem umiejętności specjalistów, zatrudnionych w danej agencji SEO. Jeśli firma może pochwalić się współpracą z klientami z różnych branż, dobrze to o niej świadczy i stanowi potwierdzenie pokaźnego doświadczenia oraz osiągnięć.

Jaki jest koszt pozycjonowania w waszej firmie?

Pytania do Agencji SEO warto rozpocząć od kwestii technicznych, dlatego poruszenie tematu wynagrodzenia za pozycjonowanie stron to konieczność. Obowiązkowo trzeba dowiedzieć się, czy agencja oczekuje zapłaty za efekty, a może w ramach abonamentu. Istotne jest również to, ile fraz do pozycjonowania oraz wykluczeń obejmuje cennik, a także jak długo trwa umowa. Szczegółowe zasady powinny zostać ujęte na piśmie, tak aby klient miał możliwość ich dokładnego przeanalizowania.

Jak będzie przebiegać współpraca i z kim będę się kontaktował?

Jako klient renomowanej agencji marketingu internetowego, w każdej chwili powinieneś mieć możliwość kontaktu ze specjalistą, który będzie na bieżąco z postępami prac, prowadzonych na Twojej stronie. Dlatego wśród zagadnień dotyczących tego, o co pytać agencję SEO, nie mogło zabraknąć zapytania o osobę kontaktową. Dowiedz się, czy zostanie Ci przydzielony indywidualny opiekun, pozostający do Twojej dyspozycji. Dopytaj też o dokładny opis przebiegu współpracy. Profesjonalna Agencja SEO z chęcią Ci go przedstawi, grając w otwarte karty.

Kto wprowadza zmiany na stronie i czy będę o nich informowany?

Przed podjęciem decyzji o tym, gdzie pozycjonować stronę, należy zapytać przedstawiciela interesującej nas agencji o ewentualne modyfikacje w jej obrębie. Czy działania SEO obejmą zmiany treści i grafik? Jeśli tak, czy przed ich wdrożeniem otrzymam informację o planowanych przebudowach i poprawkach? Kto będzie miał dostęp do panelu administracyjnego? Niektóre agencje SEO zajmują się wszystkim we własnym zakresie, inne zatrudniają zewnętrznych specjalistów. Dobrze jest zyskać jasność w tej kwestii jeszcze przed podjęciem współpracy.

Czy wasza Agencja SEO pozycjonuje inne firmy z mojej branży?

Nie bez powodu to pytanie pojawiło się w naszym spisie. Wybór agencji SEO jest ściśle związany z jej doświadczeniem. Jeśli firma reprezentuje lub w przeszłości reprezentowała naszą konkurencję, to dobry znak – zwłaszcza, gdy prowadzimy nietypowy biznes. Istotne jest przy tym, czy pozycjonowanie odbędzie się na inne frazy. Tak, aby nasza strona nie walczyła o topową pozycję z inną, reprezentowaną przez tę samą agencję SEO.

Jakich technik używacie do pozycjonowania stron?

Profesjonalne agencje korzystają z różnorodnych narzędzi i technik, odpowiednich do konkretnego typu promowanej firmy. Pytanie o szczegóły w tym zakresie jest bardzo istotne, gdyż agencja SEO, która stosuje uniwersalne metody dla wszystkich klientów, nie jest godna zaufania.

Czy będę otrzymywać szczegółowe raporty z przeprowadzonych działań?

Możliwość bieżącej kontroli postępów prac, jakie agencja SEO prowadzi w ramach współpracy, pozwala obiektywnie ją ocenić. Przed złożeniem podpisu na umowie koniecznie dowiedz się, jak często będziesz otrzymywać raporty oraz co będą one zawierały. Systematyczne raportowanie jest praktykowane przez nowoczesne agencje SEO, które są elastyczne i gotowe na wdrażanie ewentualnych zmian.

W jaki sposób będzie budowany profil linków?

Każda agencja SEO ma własną metodę link buildingu. Dla klienta ważne jest to, aby była ona wolna od niedozwolonych praktyk, do których zaliczamy korzystanie z gotowego zaplecza. Wybór specjalisty od pozycjonowania dobrze więc uzależnić od tego, w jaki sposób zamierza on działać. Pozyskiwanie linków z wartościowych stron ma ogromne znaczenie dla wizerunku marki, dlatego pytanie o link building stanowi obowiązkowy punkt na liście kwestii do omówienia.

Jak bardzo będziecie mnie angażować w swoją pracę?

W zależności od Twojej wizji współpracy, na spotkaniu ze specjalistą SEO porusz temat angażowania Cię w działania pozycjonerskie. Niektórzy klienci lubią aktywnie uczestniczyć w pracach, inni wolą w pełni zdać się na rękę profesjonalistów i być informowani wyłącznie o efektach. Swoje pytania do agencji SEO rozszerz więc o kwestie, dotyczące Twojego wpływu na przebieg prac.

Czy pozycjonowanie w waszym wykonaniu będzie usługą kompleksową?

Agencje SEO mają różne koncepcje współpracy z klientami. Zdarza się, że w przypadku zachodzącej potrzeby wdrożenia działań z zakresu nieobjętego umową, proponują ich przeprowadzenie. Wybór specjalisty od pozycjonowania nie może być przypadkowy. Dlatego dużą uwagę poświęć szczegółom, związanym z oferowanymi pracami. Postaw na profesjonalistów, którzy nie działają szablonowo, lecz kompleksowo: w trosce o sukces klienta.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 517 111 466 (w godz. od 8.00 do 16.00)