Pozycjonowanie w 2020 roku, nowe trendy w branży SEO

Gorące trendy w branży SEO na 2020 rok? BERT oraz popularyzacja wyszukiwania głosowego

Rok 2020 oficjalnie rozpoczęty! Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że będą to przełomowe miesiące dla wyszukiwarki Google. Nie tylko za sprawą nadchodzącej aktualizacji BERT na polską wersję usługi świadczonej przez amerykańskiego hegemona. Poznaj kilka nadchodzących trendów. Zobacz co, naszym zdaniem, będzie miało ogromne znaczenie w branży SEO na 2020 rok!

Nowy rok to nowe nawyki. Zamienimy klikanie na mówienie? Wiele na to wskazuje!

Zdaniem wielu ekspertów SEO, czynnikiem który może zrewolucjonizować marketingowy 2020 rok będzie usługa Voice Search, czyli nic innego, jak wyszukiwanie głosowe. Udział wykonanych w ten sposób zapytań w całkowitej puli danych wprowadzanych do wyszukiwarki rośnie z miesiąca na miesiąc. Nic dziwnego, w końcu podobną drogę przechodziły urządzenia mobilne, a dziś telefon komórkowy powoli wypiera tradycyjne desktopy z obiegu, co potwierdza wprowadzenie chociażby Google Mobile-First Index. Jeszcze kilkanaście tygodni temu możliwość posługiwania się głosem w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie zauważalna była jedynie w Stanach Zjednoczonych. Regularne aktualizacje oprogramowania sprawiły jednak, że zdecydowana większość europejskich państw również doczekała się Asystenta w swoim języku. Polski Google Voice Search debiutował w styczniu 2019 roku na Androidzie i systemie iOS. Czas najwyższy, aby na poważnie myśleć o VSO, czyli optymalizacji pod wyszukiwania głosowe. Tym bardziej, że z usługi tej korzystają nie tylko nastolatkowe, ale także dorośli. Takie dane przedstawia raport QuoraCreative, który wysnuł ciekawą tezę. W 2020 roku wyszukiwania głosowe będą stanowić blisko połowę całkowitej puli.

Jeszcze bardziej mobilni. W 2020 roku nie możesz zapominać o użytkownikach smartfonów

Pozostając w temacie telefonów komórkowych – już w 2019 roku eksperci mówili o prawdziwej rewolucji względem wyszukiwania z poziomu urządzenia mobilnego. Coraz istotniejszy wpływ na pozycjonowanie miał wcześniej wspomniany Google Mobile-First Index. Dysproporcja pomiędzy desktopem a smartfonem pogłębia się z roku na rok i trend ten z pewnością utrzyma się w kolejnych kilkunastu miesiącach. Aby móc liczyć się w walce o czołowe lokaty rankingu tworzonego przez hegemona ze Stanów Zjednoczonych należy przyłożyć szczególną uwagę do responsywności domeny WWW.

Lepsze dopasowanie wyników do zapytań. Na Google BERT czekamy z niecierpliwością

Wspominając o trendach na marketingowy 2020 roku nie można zapominać o Algorytmie BERT, aktualizacji Google, która już pod koniec października została wdrożona w kilku anglojęzycznych wersjach wyszukiwarki. Czy należy oczekiwać rewolucji bliźniaczo podobnych do tych, jakie amerykański gigant wprowadził wraz z legendarnym już Pingwinem? Uspokajamy – nie. Uwagę należy jednak zwrócić na stosowane dotychczas nienaturalne frazy (np. kosmetyczka Warszawa). BERT bowiem odróżnia wyrazy w zapytaniu i potrafi wskazać ich kontekst oraz kolejność. Bierze też pod uwagę stopwordsy, które dotychczas uważane były za całkowicie nieistotne. Aktualizacja zaplanowana na 2020 rok jest więc ukłonem w stronę copywriterów, którzy tworzą naturalne artykuły i wpisy blogowe. Era niepoprawnych form w frazach kluczowych odejdzie do lamusa.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×
ZAMÓW DARMOWY AUDYT STRONY
lub zadzwoń: +48 517 111 466 (w godz. od 8.00 do 16.00)